לייעוץ ראשוני ללא עלות

      Get Free Consultation

      וויכוח עם המבטח בסינית

      אך לא רק רגולציה ותקנות מתנכלות ליבואנים הישראלים הטריים, ולא רק בגללם נכשלים רבים מהם, גם למנטאליות הישראלית שמור מקום של כבוד בין הסיבות העיקריות לכישלון היבואן,

      יבואנים  רבים, לאו דווקא ישראלים שואפים למקסם את הרווח ע"י הורדת עלויות.

      לדוגמא סוחרים במזרח הרחוק מודעים לכך ומציעים לייבואן ביטוח והובלה הכלולים בעלות המוצר.

      ליבואנים רבים נראה הסידור זה כחסכוני ביותר, כאשר הוא פותר להם בבת אחת שורה של כאבי ראש. "היבואן הטרי אומר לעצמו, למה לי לשבור את הראש ולחפש חברה אחת שתוביל את הסחורה, וחברה נוספת שתבטח, וכל זאת מבלי לדעת כיצד עלויות האלה משנות את המחיר הסופי של המוצר שלי?"

      המחיר המגולם בחבילה הזו, גבוה על פי רוב מהחלופה של הפרדת השירותים הללו, אך לא פה טמונה המלכודת העיקרית. כאשר הדברים אינם פועלים כמתוכנן, ולפתע קיים צורך בהפעלת הביטוח, ייוותר עפ"י רוב הייבואן החסכן מול שוקת שבורה, כאשר ינסה להסביר לנציגי חברת הביטוח מסין, שהוא קיבל רק חלק מהסחורה או שהסחורה הגיעה פגומה.

      גם כאשר חותמים על פוליסת ביטוח בעברית קשה הרבה פעמים להבין את הכתוב בה, קל וחומר כשהיא כתובה בסינית. "אך להבדיל מהפוליסה הזרה", "אם רכשתם ביטוח בישראל תוכלו להיעזר באנשי מקצוע אשר יוכלו להבטיח לכם כי אתם מכוסים מול מגוון רחב של תרחישים שליליים, כגון: נזק, חוסר, אי הגעת הסחורה, פגמים וסיכונים נוספים. כאשר מדובר בביטוח זר קשה מאוד לייבואן להשפיע על תכניו ועפ"י רוב יהיה זה ביטוח נחות שלא עונה על כל הצרכים".

      המידע הניתן במאמר זה הינו כללי ואינו מהווה חוו"ד משפטית, על המחברת לא תחול כל אחריות ישירה ואו עקיפה בגין טעות או נזק העלולים להיגרם כתוצאה מטעות, אין המידע שלהלן מהווה תחליף ליעוץ, כל מקרה לגופו, לקבלת יעוץ מומלץ לפנות ספציפית למקרה.

       

      מומלץ קורס ייחודי "שולחן עגול" באווירה אישית הכולל חמישה מפגשים קבוצתיים ומפגש יעוץ אישי אחד לכל משתתף או קורס מקוון "און ליין" למידה עצמית עם מצגות בסרטונים ידידותיים.